LÉONIE RENAUD

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An acclaimed performer of the French repertoire, and also a highly requested concert singer, Leonie Renaud's star is consistently rising.

Léonie Renaud will be seen in 2018/19 in operas such as Offenbach's La Belle Helene and Berlioz's Orphee et Euridyce. She has benefited from the experience of artists such as Bernard Haitink, David Zinman, Noemi Nadelmann or Patricia Petibon, and also performed in Canada, China or Austria.

UPCOMING
Opera Nancy / La Belle Helene / Laurent Camellone
December 14 - December 23, 2018

 

Biography

Swiss soprano Léonie Renaud graduated in piano from the Haute Ecole de Musique of Lausanne. She then studied voice in Janet Perry’s class at the Hochschule der Künste Bern, where she obtained a Masters in Performance with jury congratulations. During her studies, she was the recipient of many scholarships and awards. In the course of the 2012-2013 season, she was a trainee soloist at CNIPAL in Marseille.

She has benefited from the artistic experience of great singers like Edith Mathis, Patricia Petibon, Renée Auphan, Marie-Ange Todorovitch and Noëmi Nadelmann. She won a special prize at the International Competition of Spoleto and the third prize at the Paris Opera Awards. In 2017, she was a finalist at the Concours international de Clermont-Ferrand.

Léonie Renaud has worked with conductors such as Bernard Haitink, David Zinman, Stefan Blunier, Benjamin Pionnier, David Heusel, Bernard Tètu, Rani Calderon, Kaspar Zehnder, David Reiland, Philippe Bernold, Jacques Mercier, Rolf Beck, Jacques Blanc, Thomas Rössner and Myron Michaelis.

At the Opéra de Metz, she appeared as Gretel in Hänsel und Gretel, Blondchen in L’Enlèvement au Sérail and Sophie in Werther with the Orchestre National de Lorraine. In Toulon and Lucerne, she performed Naïade in Ariane à Naxos.

At the operas of Marseille and Avignon, she played a « cabaret » recital featuring works by Menotti and Bernstein. She was invited as solo soprano at the Opéra de Marseille for the creation of the oratorio Mosé by Giovanni Paolo Colonna under the direction of Jean-Marc Aymes.

Léonie took part in several festivals, among which : Saoû chante Mozart (Blondchen in L’Enlèvement au Sérail), Murten Classics (Switzerland) in Mahler’s 4th Symphony and as Amore in Orfeo ed Euridice, Festival de Besançon in Dvorak’s Stabat Mater with conductor Bernard Tètu and Mont-sur-Lausanne (Switzerland) in a Mahler lieder recital, accompanied on piano by Christian Chamorel.

In 2017, she was Sophie in Werther at the operas of Metz, Massy and Reims, a production which was broadcast on France 3. She appeared as Maria Luisa in La Belle de Cadix and as Pauline in La Vie parisienne at the Opéra de Lausanne. At Shanghai’s Grand Theatre (China), she performed Marie in La Fille du Régiment alongside Alessandro Corbelli.

For her debuts at Zurich’s Tonhalle, she sang Le Laudi by Hermann Suter and gave a recital Belle Epoque including works by Hahn, Debussy and Messager.

She was invited to perform in four concerts in Montreal, where she represented Switzerland within the context of young lyrical ambassadors. She just performed Les Nuits d‘été with the Sinfonietta de Lausanne under the baton of Theodor Guschlbauer and Dvorak’s Stabat Materwith Bernard Tètu.

Future engagements feature her in the role of Frasquita in Carmen during the Summer festival in Bregenz, at the Murten Classics for The Magic Flute and in Opéra National de Lorraine in Nancy for La Belle Hélène.

Biographie

Léonie Renaud ist in der Schweiz aufgewachsen. Nach einem Klavierdiplom in Lausanne HEMU orientierte sie sich um und studierte an der HKB Bern bei Janet Perry Gesang. Diesen Studiengang schloss sie mit einem Master Diplom (mit Auszeichnung) ab. Sie war Mitglieder des Schweizer Opernstudios. Während der Saison 2012-2013 war sie als Solistin an der Oper Marseille engagiert. In ihren Studien hat sie die Unterstützung verschiedener Stipendien genossen.

Im März 2013 gewann sie am Internationalen Gesangswettbewerb in Spoleto einen Spezialpreis. Im November 2014 bekam sie den 3. Preis beim Gedenkwettbewerb Dame Joan Sutherland der Paris Opera Awards.

Sie hat Meisterkurse bei Edith Mathis, Patricia Petibon, Noëmi Nadelmann, Brigitte Wohlfahrt, Yvonne Minton, Mireille Delunsch und Renée Auphan besucht. An der Salzburger Sommerakademie wurde sie ausgewählt, im Mozarteum Arien von Mozart und Strauss zu singen.

Sie tritt oft als Solistin (Rezital und Konzerte) in der Schweiz, Frankreich und Italien auf, hat neben anderen unter den Dirigenten wie Bernard Haitink, David Zinman, Rolf Beck, Benjamin Pionnier, Stefan Blunier, Jacques Mercier, Kaspar Zehnder und Alexander Mayer gesungen und wurde von Klangkörpern wie dem Orchestre de Chambre de Lausanne, Sinfonietta de Lausanne und Argovia Philharmonic, Sinfonie Orchester Biel und Bern usw.

Vor Kurzem hat sie bei einem privaten Anlass mit einem Streichquartett Berliner Philharmoniker Werke von Richard Strauss und Händel gesungen.

An der Oper Marseille und an der Oper Avignon gab sie ein « Cabaret » Rezital mit Werken von Menotti und Bernstein.

An der Oper Toulon hat sie unter der Leitung von Rani Calderon und später am Theater Luzern die Partie der Najade in Richard Strauss’ Ariadne auf Naxos gesungen.

An der Opéra-Théâtre Metz sang sie unter der Leitung von Benjamin Pionnier Gretel in Humperdinck’s Hänsel und Gretel und Blondchen in Mozart’s Die Entführung aus dem Serail. Des Weiteren wurde sie als Solistin zu zwei symphonischen Konzerten an der Oper Marseille unter der Leitung von Rolf Beck eingeladen.

In der Spielzeit 2016-2017 war sie an der Opéra de Lausanne unter der Leitung von Jacques Blanc zu hören als Maria Luisa in Francis Lopez’s Opérette La Belle de Cadix und unter der Leitung von David Reiland Pauline in Offenbach’s La Vie Parisienne , an der Opern von Metz, Massy, Reims als Sophie in Massenet’s Werther und als Amour in Gluck’s Orpheus und Euridike. Von Gustav Mahler sang die 4.Mahler Symphonie mit der Philharmonic Ostrava. Sie macht ihr Début an der Tonhalle in Zürich mit Le Laudi von Hermann Suter und ein Rezital « La belle époque » mit Werken von Hahn, Messager und Debussy.

Sie hat vor kurzem Les Nuits d’été Berlioz singen unter der Leitung von Theodor Guschlbauer gesungen und sie wird Frasquita Carmen an dem Bregenzer Festspiel sein.

Repertoire

OPERA

Bellini - Montecchi ed I Capuleti – Giulietta

Benatzky - Im weißen Rössl – Ottilie

Bernstein – Candide – Cunégonde

Bizet – Carmen – Frasquita

Bizet - Pêcheurs de perles – Leïla

Donizetti - Fille du Régiment – Marie

Donizetti - Linda di Chamonix – Linda

Donizetti - Lucia di Lammermoor – Lucia

Donizetti - Elisir d’amore – Adina

Gluck - Orfeo ed Eurydice - Eurydice/Amore

Händel – Alcina – Morgana

Humperdinck - Hänsel und Gretel - Gretel/ Sand / Traumädchen

Lopez - Belle de Cadix - Maria Luisa

Massenet – Cendrillon - La Fée

Massenet - Don Quichotte - Pedro

Massenet - Manon – Manon

Massenet – Werther – Sophie

Menotti - Telephone – Lucy

Mozart - Cosi fan tutte – Despina

Mozart - Entführung aus dem Serail – Blondchen

Mozart - Zauberflöte - Pamina/Papagena

Mozart - Nozze di Figaro – Susanna

Offenbach - Vie Parisienne – Pauline

Offenbach - Contes d’Hoffmann - Olympia/Antonia

Poulenc - Dialogues des Carmélites - Soeur Constance

Puccini - Gianni Schicchi – Lauretta

Puccini - Bohème – Musetta

Purcell - Dido and Aeneas – Belinda

Strauß - Fledermaus – Adele

Strauss - Ariadne auf Naxos - Zerbinetta/Najade

Strauss - Rosenkavalier – Sophie

Verdi – Falstaff – Nanetta

Verdi - Rigoletto- Gilda

Verdi - Ballo in Maschera – Oscar

Zulueta - Tango pour Monsieur Lautrec - La Môme Fromage

CONCERT

Bach - BWV 202 «Weichet nur, betrübte Schatten»

Bach - BWV 209 «Non sa che sia dolore»

Bach - BWV 4 «Christ lag in Todesbanden»

Bach - BWV 51 «Jauchzet Gott in allen Landen»

Bach - BWV 61 «Nun komm, der Heiden Heiland»

Bach – Mass in b minor

Bach – Johannespassion

Bach – Matthäuspassion

Bach - Magnificat

Bach – Weihnachtsoratorium

Barber - Prayers of Kierkegaard

Berlioz - Nuits d’été

Buxtehude - Membra Jesu nostri

Dvorak - Stabat Mater

Fauré - Requiem

Franck  - Rebecca

Händel - Messiah

Haydn - Jahreszeiten

Haydn - Schöpfung

Haydn - Kleine Orgelmesse

Haydn M. - Requiem

Honnegger - Roi David

Mahler - Symphony No. 4

Martinů - Mikeš z hor

Mendelssohn - Elias

Mendelssohn - Hör mein Bitten

Mendelssohn - Psalm 42 «Wie der Hirsch schreit»

Mendelssohn - Symphony No. 2 «Lobgesang»

Mozart – Mass in C Major

Mozart - Davide Penitente

Mozart – Krönungsmesse

Mozart - Laudate Dominum

Mozart - Requiem

Orff - Carmina Burana

Pergolesi - Stabat Mater

Poulenc - Stabat Mater

Rossini - Petite Messe Solennelle

Rossini - Stabat Mater

Schubert – Mass in E flat Major

Schubert – Mass in G Major

Schubert - Mirjam’s Siegeslied

Suter - Laudi

Szymanowski - Stabat Mater

Vivaldi - Gloria

Vivaldi - Motet «In furore iustissimae irae»

Vivaldi - Motet «O qui coeli»

Contact

Dr. Maria Chiozza

mc@medea-music.com

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